איך להיות מאושרים


 

איך להיות מאושרים


אם פתאום אתם מרגישים שנמאס לכם מכל, וכולם מעצבנים אתכם ובכלל החיים שלכם לא משמחים אתכם - אל תתייאשו. ישנן דרכים נהדרים לעודד את עצמכם.

 

תרוצו

התיאוריה:

לפני כמה שנים, המדענים השוודיים החליטו לעשות מחקר מקיף על ההשפעה של ריצה על הגוף.
בין היתר, הם הגיעו למסקנה מעניינת: מי שעושה ריצות קבועות - הוא עליז ומאושר יותר מאשר עמיתיהם העצלנים. אחרי שחפרו לעומק, הם גילו: ריצה קבועה, מפעילה את בלוטת יותרת הכליה, אשר מגבירה את הייצור של הורמוני "מצב הרוח" - נוראפינפרין, סרוטונין, דופמין ובטא אנדורפין. לכן ממש קשה לא לחייך לאחר פעילות גופנית קשה.

היישום:
 
המרשם הטוב ביותר לטיפול במצב רוח ירוד, על פי המדענים – זו ריצה או הליכה מהירה במשך חצי שעה, חמש פעמים בשבוע. אם לא יוצא לכם להתעמל חצי שעה, תשתדלו לעשות זאת לפחות 10 דקות.


תראו

התיאוריה:

תמונות - זה לא רק עבר קפוא, אלא גם הווה שמח. כך טוענים הפסיכולוגים, שקבעו שהתבוננות בצילומים, אשר מראים את הרגעים המאושרים של חייכם, מגבירה את ההערכה העצמית, נותנת כוח ומשפרת את מצב הרוח.

היישום:
 
תלכו עם מצלמה דיגיטלית ואל תחמיצו תמונות שמחות של יקיריכם. וברגעים של עצב תתבוננו בצילומים. אם לא בא לכם להסתובב עם אלבום תמונות – תשימו את התמונה המשמחת בטלפון הנייד, והיא תשמח אתכם כל פעם שתשתמשו בטלפון.


תקשיבו

התיאוריה:

אבותינו הקדמונים חיו בערבות וביערות. צלילי הטבע - הם "שיר הערש" של הציוויליזציה שלנו. בהיותם חמושים בידע הזה, המדענים השוודים יצרו סולם מצבי רוח מיוחד. וגילו ש: להקשיב לצלילי הטבע - רעש של גלים, רשרוש עלים, שירת ציפורים – משפר את מצב הרוח בכ- 10 נקודות. השפעה זו נמשכת לפחות יום.

היישום:

הדרך הטובה ביותר, אך גם הקיצונית ביותר – זו לינה ביער. למי שמעדיף את מיטתו, מומלץ לטייל בפארק או על חוף הים לעתים קרובות יותר, ולעשות פיקניקים.


תחבקו

התיאוריה:

מגע צמוד, של "עור בעור" – מגדיל באופן משמעותי את רמות ההורמון אוקסיטוצין. את החומר הזה, הפסיכולוגים מכנים "הורמון של אושר". אבל אוקסיטוצין משמח אותנו רק זמן קצר: תוך 10 דקות לאחר החיבוק, רמתו יורדת למצב רגיל.

היישום:

תחבקו את אהוביכם, תלחצו יד של עמית בחוזקה, אל תמנעו ממגע עם אנשים... בקיצור, תתקשרו בכל הזדמנות.


תריחו

התיאוריה:

הדרך אל הלב היא דרך הקיבה, והדרך אל האושר - דרך האף. כך טוענים החוקרים, שמצאו באף את אחד המתגים העיקריים לשינוי מצב הרוח: אוסף של קצות עצבים, שקשורים ישירות לאזורים במוח שאחראיים על הרגשות. העצבים האלו, ברגע שמריחים משהו, מיד מאותתים למוח פקודה "תשמח!" (או "תהיה עצוב").

היישום:

ברגעים קשים תריחו משהו טוב. לדוגמה: זר לבנדר – יעזור לכם להירגע ולנקות את הראש, דשא שזה עתה נקצר – יעזור לכם לחוות קלות וביטחון עצמי, לימון, תפוז ופירות הדר אחרים – ישפרו מיד את מצב הרוח.


תאכלו ותשתו

התיאוריה:

כדי לייצר את "הורמון האושר" המתואר לעיל – הסרוטונין, הגוף צריך חומר שנקרא טריפטופן. לייצר באופן עצמאי את חומצת האמינו הזאת, הגוף האנושי לא מסוגל, ולכן הוא סופג אותה מהמזון. המזון שעשיר בטריפטופן – זה מוצרי חלב.

יישום:

תשתו חלב, תאכלו יוגורטים וגבינות, ביצים או בוטנים – ומצב הרוח שלכם יהיה טוב במשך כל היום.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איך להיות מאושרים